donderdag 4 oktober 2012

ledeberg, waar altijd iets te beleven valt

vandaag naar gent
nogmaals
gisteren in de gietende regen schoenen voor Remi gekocht
(met patroon van afgetekende voeten en al)
vandaag gaan inwisselen voor een groter paar

kon ik evengoed ledeberg aandoen
ledeberg = de strik, ofte au plus bas, oftewel bij die twee rare mannen
vraagt een mevrouw (niet slecht genoeg te been om medelijden op te wekken bij the godfather)
'welk kleur zou mij nu best staan van die fleecestof voor een sjaaltje?'

en hij deed zijn best, net zoals in de boekjes om uw kinderen op te voeden
hij nam heel diep adem en richtte zijn aandacht ergens anders op
op mij
ikke content want ik had niet veel tijd

zij verlegt de hare op de zoon
en stelt dezelfde vraag, wat diep gezucht onttrekt bij mijn charmante verkoper.
de zoon pakt de rol fleece mee naar achteren in de winkel.
mevrouw pikkelt erachter om zichzelf in de spiegel te kunnen bekijken.

gezucht, gekreun bij de oudste verkoper.
'allez, heddedanualgeweten? en tons zeggen da de daar nie rap bediend zijt bij de strik'
zegt hij tegen mij. 'ja, ja, natuurlijk meneer, g'hebt gelijk'
beleefd blijven is de boodschap als hij in deze modus bevindt.
maar het mocht niet baten, hij ontplofte bijna!
en schreeuwde:
'Madam, pakt van elkse kleur een sjalke mee, ge moet nie shikaneren, tegen diene
 prijs. Allez, haast u! '
maar ze ging weg zonder iets en hij
was blij.






2 opmerkingen: