maandag 23 maart 2015

de cursiste met de goeie smaak!

Cloë is een jonge mama, boordevol energie en ideeën.
In de vakantie heeft ze het extra druk. Met werken.
Als ik een kleuter was zou ik het wel weten. 
De kleuterkampjes die ze geeft zien er de max uit!

Cloë komt hier les volgen en 
brengt dan even toffe vriendinnen met dezelfde goeie smaak mee.

Als je wil weten waarom en wat ze naait, lees dan vooral verder.
Misschien heeft ze ook wel een goeie tip voor je!
Verder doet ze ook aan regelrechte reclame. Waarvoor dank!!!

Waarom ben je beginnen naaien?
-Ik werd altijd al aangetrokken tot al die leuke stofjes maar kon er weinig tot niets mee aanvangen. Nu kan ik stofjes bij de vleet kopen, met het ene deel iets leuks maken en het andere deel in de kast laten liggen tot het OOIT eens van pas komt..

Hoelang doe je het al?-Een 8-tal maanden.

Wat maak je het liefste?-Tot voor kort accessoires maar momenteel kriebelt het meer om kledij te maken voor mezelf of m'n dochtertje.

Op welk afgewerkt stuk ben je het trotste?-Dat zijn eigenlijk m'n 2 laatste stukken, een weekendtas (wiske uit mijn tas) en een trui (met dank aan het fantastische patroon van Valerie (Cloë past in een 18 jr! uit remi en cosette for teens)).
















Kan je je skills gebruiken in je werk? 
-Ik organiseer tijdens de schoolvakanties kleuterkampjes dus af en toe komt dat wel goed van pas. 




Wat vind je het moeilijkste en welke tip heb je voor de lezer?
-Het inzicht. Hoe ik een stuk stof of elastiek moet positioneren tot een andere stuk stof om tot het juiste resultaat te komen. Als ik een patroon in een boek volg, moet ik de handleiding vaak meerdere keren herlezen vooraleer ik snap wat ze bedoelen. Tip? Valerie helpt je wegwijs!

Stik je graag alleen of samen met vriendinnen?
-Het liefste stik ik samen met vriendin(nen) ten huize Boone. Er hangt altijd zo'n gezellige sfeer en de dessertjes zijn super lekker!

5 opmerkingen:

  1. super leuk om te lezen vind ik die interviews!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de soepjes de zaterdag! Tomatensoep met daslook, superlekker.
    Mooie tas, wil ik ook nog eens maken, maar de assemblage in mijn 'fabriekske' heeft tijd tekort!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi,

    Wat een heerlijk boek is het geworden!
    Ik ben op dit moment bezig aan de Indigo sweater (nuja jurk) maar ik zit al twee dagen hopeloos vast vanaf "laat op 1cm voorbij de onderrand de naald in de stof staan, hef de persvoet op en draai de stof een kwartslag (met de klok mee of tegen de klok in?) je kunt nu 2cm verder stikken" ik heb als ik de stof een kwartslag draai, dat ik de stof scheef trek en niet anders kan als door drie lagen stof heen stikken? Het is waarschijnlijk iets heel dom waarover ik kijk :/ dank bij voorbaat voor de hulp! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hello, je liet op verschillende plaatsen dezelfde reactie na... Ik probeerde je pb te sturen.
      Als je naald in de stof laat zitten en je draait een kwartslag (zodat de rand van de twee stoffen nog steeds naar de rechterkant van je machine/pervoet wijzen) kan je daar door die stofjes verderstikken; Het vergt wat handigheid.
      Misschien helpt het je als je in de hoek een klein knipje geeft in de naadwaarde? Sucees!

      Verwijderen
  4. Hallo Valerie, prachtige Wiske weekend tas heb je gemaakt. Hopelijk vind je het goed dat ik je blog en foto als voorbeeld heb gebruikt voor de sew along Zo Geknipt derde editie Thema Tassen?

    BeantwoordenVerwijderen