maandag 15 oktober 2012

orde

in een poging orde in de chaos te brengen
begin ik mijn dag met
een koffie,
een blad papier
en een stiftje,
alles op een rijtje te zetten,
kwestie van orde in mijn gedachten te krijgen,
vooraleer de orde in huis kan volgen.
is die er ooit geweest, hoor ik u al denken?

want de piano moet verzet,
om de televisie terug op haar oude plaats te zetten
maar dan komt er een tafeltje en een houten kist vrij
tafel weg,
kist weg,
kan dat kastje van bomma in de plaats van de tafel?
dat die vol zit met kookboeken is een detail.
boeken verhuizen,
daarvoor moeten vlaggen weg.
vlaggen ophangen.
vanop die hoogte kan je de herfstkleuren zien
schooooooooooooon
pompoen, dahlias, liquidambarbladeren,
laatste zonnebloem.
tafel kan weer gebruikt worden,
de cirkel is rond voor vandaag.


ik ga  nu even terug naar mijn lijstje kijken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten